Kedi ve Köpeklerde Kene Nasıl Tedavi Edilir?

kedi ve köpeklerde kene

Kedi ve Köpeklerde Kene Nasıl Tedavi Edilir?

Kene hepimizin bildiği üzere vücuda kan emme amacıyla yapışan bir haşere türüdür. Zararsız olan pek çok kene türü bulunduğu gibi sonucunda ölümlerin yaşanabileceği zehirli kene türleri de bulunmaktadır. İşte bu vesile ile kenelere karşı kedi ve köpeklerimizi düzenli olarak kontrol etmeli ve önlemler almalıyız. Vücutta kene bulunduktan sonra bunu kendi başınıza koparmanız oldukça tehlike arz eden bir durumdur. Bunun sebebi keneyi ne kadar koparırsanız koparın kafasının vücudun içinde kalmasıdır. Bu da zamanla bölgede iltihap yaparak ölümcül sonuçlara gidebilir. Eğer kedinizde veya köpeğiniz de kene gözlemlediyseniz en ivedi şekilde bir veteriner hekime giderek durumu kontrol altına aldırmanız ve tedavi sürecini başlatmanız gerekmektedir. Peki “ kedi ve köpeklerde kene nasıl tedavi edilir ? “ diye düşünmemek için nasıl önlemler almamız gerekiyor?

Eğer bahçeli bir evde oturuyorsanız mutlaka bahçenizi düzenli olarak rutin periyotlarla ilaçlatmanız gerekmekte. Kediniz yada köpeğiniz bahçe içinde gezinirken bir kene vücuduna yapışabilir. Önlem olarak yaptığınız bu ilaçlama sonrası keneler bahçe üzerine giremeyecek ve böylelikle evcil hayvanınız için risk oluşturamayacak. Bu çok küçük çaplı bir işlem olarak gözükse de aslında evcil hayvanınızın kene sorunu ile ilgili olarak en güvenli yaşam alanını oluşturmaktır. Çünkü kenelerin tamamı çayır, çimen ve otlak arazilerde yaşamaktadır. Kanla beslendiklerinden dolayı bölgeden geçen bir canlıyı anlayarak üzerine atlarlar. Buraya yapışan kene uzun süre canlı üzerinde kalabilir. En büyük sorunlardan bir tanesi de yapışık bulunduğu vaziyette dahi hızlı bir şekilde çoğalabilmesidir. Bundan dolayı siz farkında olmadan evcil hayvanınızın vücudu kene ile kaplı bir hale gelebilir.

Keneler vücut yapıları gereği olarak birden fazla hastalık taşıyabilir. Bu hastalıklardan kimisi kolaylıkla atlatılabilecek türde iken kimi hastalıklar ölümcüldür. Kırım kongo kanamalı hastalığı gibi pek çok kötü hastalık kenelerde barınabilir. İşte bundan dolayı mutlaka kene tespit ettiğiniz kedi veya köpeğinizi uzman bir veteriner hekime götürmelisiniz.

Bahsini geçmekte fayda var ki keneler kesinlikle işinin uzmanı olmayan kişiler tarafından vücut yüzeyinden çıkarılmamalı ve uzman hekimler tarafından alınmalıdır. Aksi durumlarda vücudun bir parçası hala hayvanın deri yüzeyinde kaldığı için buradan kenenin taşıdığı hastalıklar evcil hayvanınızın vücuduna yayılabilir. Ayrıca kenenin taşıdığı hastalıklar siz koparmadan öncesinde hızlı bir şekilde yayılmaz. Fakat siz keneyi bilinçsizce kopardıktan sonra vücuda endeksli olan baş bölgesinden hızlı bir mikrop salınımı gerçekleşir. Uzman hekimlerin pek çoğu keneyi özel tekniklerle alarak hiçbir parçasının vücut yüzeyinde kalmamasını sağlamaktadır.

Eğer bahçenizi düzenli olarak ilaçlatırsanız ve evcil hayvanınızı sıklıkla kontrol ederseniz kene sorunlarıyla karşılaşma ihtimaliniz azalacaktır. Kedi veya köpeğinizde kene riski azalacaktır. Umuyoruz ki hiçbir kedi veya köpek sahibi böyle bir sorun ile karşı karşıya kalmaz. Bahsi geçen önlemleri almanız dileği ile..