Kedilerde Obezite Nedenleri

kedilerde obezite nedenleri

Kedilerde Obezite

Kedilerde obezite fazla hareket imkanı bulunmayan kişilerde aşırı yağ birikimi ile ortaya çıkan bir hastalıktır. Bu biriken yağlar hareket enerjisi ile yakılamadığı için aşırı kilo alma ile sonuçlanır. Tıpkı insanlar gibi kedilerde bu rahatsızlıktan muzdariptir. Genellikle evcil kedilerde görülen bir durumdur. Sokak kedileri yaşam mücadelesi verdiklerinden ve sürekli hareket halinde olduklarından dolayı obezite hastalığına yakalanmazlar. Eğer evinizde beslediğiniz kedinizin ev içinde fazla bir hareket imkanı yoksa ve kendisi de miskinliği tercih ediyorsa bu köklü bir sorundur. Kedilerde obezite ömrün kısalması ile sonuçlanabilir. Psikolojik bozukluklarda aynı şekilde ortaya çıkabilir. Aşırı kilodan dolayı istediği gibi hareket etme imkanı bulamayan kediler zaman içerisinde depresyona girebilirler. Peki kedilerde obezite durumunun önüne nasıl geçilebilir? Yazımızın devamını dikkatle okumanızı rica ediyoruz.

• Kedinizde obezite olduğunu nasıl fark edersiniz?

1. Kilo alımında hızlı bir artış.
  2. Aşırı seviyede yağlanmaya başlayan karın bölgesi .(el ile hissedilebilir)
  3. Ev içinde gezinmeye karşı bir isteksizlik ve miskinlik.
  4. Yapılan testlerde vücut normlarının eksik ölçülerde bulunması.
  5. Egzersize karşı isteksizlik.

• Obezite Sebepleri, Önlemi, Tedavi Süreci ve Sonrası

Kedilerde obezitenin en büyük sebebi alınan kalori ile harcanan kalori arasında bir dengesizlik olmasıdır. Eğer kedinizin aldığı kalori yaktığı kaloriden fazla ise bu zamanla obeziteye doğru gidecektir. Eğer kedinizin hareketlerinde bir azalma gözlemlerseniz mutlaka verdiğiniz mamalarda azalmaya gitmelisiniz. Böylelikle harcanan kalori ile vücuda alınan kalori miktarı bir nebze daha dengelenecek ve obezitenin önüne engel olmaya çalışılacaktır.

İlk adım olarak bunu uyguladıktan sonra eğer kedinizde daha fazla hareket görmez iseniz ve durum devam ederse mutlaka bir veteriner hekime danışmalısınız. Hekiminiz size insanlarda olduğu gibi bir diyet listesi hazırlayacaktır. Bu listede ise genellikle yağ oranı düşük ve lifli besinler bulunacaktır. Bu sayede alınan yağ oranı azalacak ve vücutta yağlanma azalacağı için obezitenin önüne geçilecektir. Tüm bu süreç boyunca mutlaka uzman hekiminizle temasta olmalı ve rutin kontrollere gitmelisiniz. Kedinizin vücut kitle endeksi, vücut yağ oranı sürekli olarak ölçülerek diyette değişikliklere gidilebilir. Tüm bunlardan sonra kediniz hem mutlu hemde sağlıklı olacaktır. Böylelikle uzun bir ömrün kapıları kendiniz için aralanmış olacak ve birlikte neşe dolu yıllara uzanabileceksiniz. Unutmamak gerekir ki pek çok kedi hastalığının tedavisi günümüz tıbbı ve teknolojisi ile mümkündür. Tedavinin mümkün olmadığı durumlar sadece geç kalınan durumlardır. Bu açıdan değerlendirirseniz kesinlikle kedinizde obezite ile ilgili olarak bir şüpheye rastlarsanız hemen uzman hekime gitmeniz gerekmektedir. Bundan sonraki süreç biraz yorucu geçse de uzun vadede sizin için daha olumlu sonuçlar doğuracaktır. Kedinizin obeziteye yakalanmasını engellemek için sürekli olarak yağlı besinler vermeyi bırakmanız en doğru karardır. Fazla yağlı yiyecekleri ödül olarak bazı günlerde vermeniz kediniz için en uygun olanı olacaktır.