Köpekler Neden Üzülür

Köpekler neden üzülür ve köpekler neden üzgün bakar sorularının yanıtlarını merak etmeyen yoktur. İnsanlar gibi konuşamayan köpeklerin akıllarından geçenleri tahmin etmek, aslında onlara biraz alıştıktan sonra hiç de zor değil. Ancak ilk zamanlar biraz bilgi sahibi olarak köpekleri üzmemek mümkün. Çünkü duygularını saklayamayan bu canlılar gerçekten de çok duygusallar.

Köpekler Neden Üzgün Bakar?

Her ne kadar sahiplerine şaka gibi gelse de, duygusal olan köpekler, kendilerine yapılan bu şakalardan dolayı üzülebilir ve kırılabilirler. Onlara sataşmak; yani onlar gibi havlamak ya da kuyruklarını çekmek, üzülmelerine sebep olur.

■ Köpekleri üzen şeylerden bir diğeri de, bir günlük rutine sahip olmamalarıdır. Her insanın bir biyolojik saate sahip olması gibi, köpeklerin de biyolojik saatleri vardır, ama ihtiyaçlarını sahiplerinin kontrolünde yerine getirebilirler. Örneğin tuvalet ihtiyacını dışarıda gideren köpekler her gün aynı saatte dışarı çıkartılmalı; her gün aynı saatte uyutulmalı, mamaları hep aynı saatlerde verilmelidir. Bu şekilde köpeklerin daha güvende hissettiklerini ve mutlu olduklarını görebilmek mümkün olur. Aynı zamanda, bunun sağlanması halinde sahipleri de köpeklerinin davranışlarından, onların ne istediğini daha kolay anlarlar.

■ Köpekler neden üzülür sorusunun yanıtlarından bir diğeri de, sahiplerinin onları kendileri gibi giydirmeye çalışmalarıdır. Küçük köpekleri giydirmek de, onlara giysi bulmak da çok kolaydır. Ancak aynı durum büyüdüklerinde pek de söz konusu değildir. Havalar soğuk olduğunda köpekleri korumak için sahipleri, kendi kazaklarını giydirebilir. Ancak şapka, gözlük, atkı gibi aksesuarlar, köpeklerin kendilerini rahatsız hissetmelerine neden olacak ve sevimli dostlar çok üzgün bakacaktır.

■ Köpekler neden üzgün bakar sorusunun yanıtları arasında, kullanılan yasmalar da yer alabilir. Kullanılan tasmaların köpekleri sahiplerine bağlayan bir bağ olduğu unutulmamalıdır ve dolayısı ile bu tasmalar ağaç ya da direk gibi yerlere bağlanmamalıdır. Ayrıca kullanılan tasmanın kısa değil de uzun olması tercih edilmelidir. Böylece köpek kendini daha özgür ve daha güvende hisseder. Sahibi köpeğini tasmasından tutarak çektiğinde, olması gerekenin bu olduğunu düşünen köpek de sahibini çekebilir ve bu durum sahibin sürüklenmesine neden olabilir. Dolayısı ile sahiplerin köpeklere neler yaptıklarını iyi bilmeleri gerekir; aynı şeyin kendi başlarına gelmesi olasılığı oldukça yüksektir çünkü.

■ Köpekleri üzen şeylerden bir diğeri de onları su ile korkutmaktır. Çünkü köpekler hem akan suyun sesini; hem de kaygan zeminleri hiç sevmezler. Yıkanmaktan da hoşlanmazlar. Dolayısı ile onları sevmedikleri şeylerle korkutmak, üzülmelerine sebep olacaktır.

Köpekler Neden Üzülür

■ Köpekler neden üzülür sorusunun son yanıtı ise sahiplerinin kendilerine bağırmasıdır. Bağırmanın sebebi ister olmaması gereken bir yere tuvaletini yapması gibi geçerli bir neden olsun; isterse de daha farklı bir nedenden ileri gelsin… Unutmamak gerekir ki köpekler çok hassas canlılardır ve bir bağırmanın sonrasında sahiplerinin dediklerini yapmakta daha da çok zorlanabilirler. Hassas dostlara hassas davranmak çok önemlidir.