Köpeklerde Aşırı Havlama Nedenleri

“ Küçük dostlarımız neden havlıyor? ”

Aslında bu soru pek çok insanın aklında zaman zaman uyanan bir sorudur. Pek çok hayvan sever kişinin köpek sahiplenme fikrinden vazgeçtiği bir durum köpeklerin aşırı havlaması. Özellikle modernleşen dünya içerisinde kentlerde binaların içinde yaşamaya hapsedilen insanoğlu bu durumdan en çok hayvanları komşularını rahatsız ettiği için hoşnutsuz. Bazen anlayışsız olarak gördüğümüz komşularımıza da hak vermek gerekebiliyor. Çünkü köpeklerimizin dönemsel olarak aşırı havlamaları şüphe yok ki çevre açısından oldukça gürültülü. Üstelik bu durum gece vakitlerinde yaşandığında durum daha da vahim oluyor. Şimdi gelin köpeklerde aşırı havlama nedenlerini birlikte inceleyelim.

• Tehlikeye Karşı Alarm

Köpekler hayvanlar alemi içinde belki de en çok duygusal olan canlılardır. Bu sebeple köpekler sahiplerine oldukça yüksek seviyede değer biçerler. Siz uyku sırasında olsanız bile köpeğiniz karanlıklar içerisinde size karşı bir tehlike farkederse savunma mekanizmasını devreye sokarak havlamaya başlar. Ne yazık ki gerçek bir tehlike olmasa bile..

• İlgisizlik Durumu

Eğer işlerinizden ve günlük rutin hayatınız içerisinde koşuşturmaktan köpeğinizle fazla ilgilenemiyorsanız o sizi kendisiyle ilgilenmeye davet etmek için havlama yöntemini seçebilir. Yapılan bazı araştırmalarda ilgisiz kalan köpeklerin sahiplerinin kendisiyle ilgiilenmeye geleceğini bildiği için havladıkları tespit edilmiştir.

• Uzaklık ve Mesafe

Eğer köpeğinizi bir arkadaşınıza bırakarak seyahate çıktıysanız ve arkadaşınız sizi arayarak köpeğinizin fazla havladığını söylüyor ise köpeğiniz sizi özledi demektir. Yazımızın üst kısımlarında köpeklerin çok duygusal canlılar olduğunu söylemiştik. Böylesine uzaklaşılan bir döneömde köpeğiniz havlayarak sizi yanına getirebileceğine inanıyor. Bu yüzden gece yarıları yüksek sesle havlamalar işitmek mümkün.

• Oyun Zamanı

Köpekler duygusal canlılar diye defalarca dedik. Bu yüzden oyun oynadığınız vakitlerde yada birlikte bir aktivite yaptığınız zamanlarda havlamaları çok normal. İnsanlar içlerinde oluşan heycan duygusunu dışarı atmak için çığlık atıp bağırabilirler. Bu mutluluk, korku veya üzüntü kaynaklı olabilir. Tıpkı köpeklerde insanlar gibi eğlenip çok mutlu oldukları dakikalarda “Woooaaaww!” demek istercesine havlıyorlar. Genellikle köpeklerin bu oyun oynadıkları zamanlarda havlama sesleri çocukları korkutuyor. Pek çok insan çocuklara bu havlayışların sebebinin oyun oynama isteği olduğunu belirtsede çocuk çocuktur işte..

• Sağlık Sorunları

Tabi ki köpekler çok duygusal ve çok fazla havlamalarının en büyük sebeplerinden birisi duyguları. Ama köpeğiniz bazı durumlarda eğer ağrı çekiyorsa bundan dolayı havlayabilir. Bir köpek sahibi olarak mutlaka köpeğinizi çok havladığı dönemlerde kontrol etmeli ve neşesine, keyfine, iştahına dikkat etmelisiniz. Şüphelendiğiniz durumlar olur ise vakit kaybetmeden uzman veteriner hekime gitmeli ve gerekli önlemleri almalısınız.

Küçük afacan dostlarımız her daim hayatımıza renk katıyor. Onları ilgisiz ve sevgisiz bırakmak istemeyiz. Çünkü bizler hayvan sever insanlarız. Dostlarınızla uzun ömürler geçirmeniz dileğiyle!