Köpeklerde Bordetella Bronschiseptica Enfeksiyonu

Köpeklerde Bordetella Bronschiseptica

Köpeklerde Bordetella Bronschiseptica Enfeksiyonu

“Köpeklerde Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu olarak köpeklerde görülen bu hastalık köpeklerin solunum yollarını etkilemektedir. Halk arasında bu hastalığa yaygın olarak verilen isim ise boğmacadır. Son yıllarca bu enfeksiyon ayrı bir hastalık dalı olarak ele alınmaya başlanmış ve incelenmeye döndürülmüştür.”

Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonun bulaşma evresi genellikle bu hastalığı taşıyan köpekler ile köpeğinizin temas halinde olmasıyla oluşur. Fakat hiçbir şekilde farklı bir köpekle temas etmeyen köpeğinize de Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu bulaşabilir. Bunun sebebi petshoplar içinden aldığınız ürünlere hava yoluyla yada köpeklerin akıntısı yoluyla bulaşmış olabilecek olan virüsler. Bu virüslerde köpeğiniz vücüt direncinin büyük bir kısmını kaybeder. Fakat enfeksiyonun ölüm riski çok yüksek değildir. Kısa bir tabirle köpeğinizi yataklara düşürebilir fakat ölüme kadar sürüklediği nadir olarak gözlemlenmiştir.

Eğer köpeğiniz bu enfeksiyona kapılmışsa oldukça fazla öksürme ve kusma eğilimi gösterecektir. Yemek yemesinde iştahsızlık, aşırı yorgun tavırlar ve miskinlik sezmeniz mümkündür. Böyle bir durumda mutlaka uzman bir veteriner hekim ile görüşmeli ve durumu kontrol ettirmelisiniz. Genellikle enfeksiyonun köpeğinizde reaksiyon göstermesi üç günü bulurken bazı durumlarda ondört güne kadar bu süre uzayabilir. Eğer ilk üç gün içinde anlamazsanız dahi sürecin uzaması halinde bilinçli bir köpek sahibi olarak mutlaka veterinere gitmelisiniz.

Köpeğinizde böyle bir durum farkettikten sonra Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu şüphesiyle veterinere gittiniz. Burada kesin teşhisin konması için yapılacak olan ilk şey medical testlerdir. Bu testler genellikle köpeğinizden alınan kan ve doku örnekleri ile yapılır. Kan örneklerini köpeğinizin bacağından yada kalça kısmından alabilirsiniz. Doku örnekleri için ise genellikle köpeklerin burun akıntıları sayesinde vücut dışına attıkları sıvılar alınır. Bu doku ve kan örneklerinin incelenmesi sonucunda köpeğinizde Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu olup olmadığı ortaya çıkacaktır. Eğer köpeğiniz enfeksiyon kapmış ise veterineriniz size gerekli olan ilaçları yazacaktır. Şüphe etmemeniz gereken konu hastalığın kısa sürede iyileşeceği ve köpeğinizin mutlu günlerine geri döneceğidir. Tedavi süresinin uzaması çok nadir görülür. Bazı durumlarda köpeklerin iki hafta kadar öksürük ve kusma belirtilerini gösterdikleri medical olarak gözlemlenmiştir. Bu durumlarda tekrar veteriner hekiminizle görüşmenizde fayda vardır. Genellikle böyle durumlarda veterinerler verdikleri ilacın dozunu yükseltmekte ve iğne yoluyla tedaviye gitmektedir. Bu aşamadan sonra köpeğiniz hızlı şekilde düzelecek ve rahatlayacaktır.

Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu hastalığının aşılarının yapılması mümkündür. Zorunlu olmayan bu aşı uygulamaları ülkemizde ne yazık ki sadece bilinçli hayvan sahipleri tarafından yaptırılıyor. Eğer sizde bu enfeksiyondan haberdar değilseniz ve şimdi öğreniyorsanız en kısa süre içerisinde köpeğinize Bordetella Bronschiseptica enfeksiyonu aşısını yaptırmanızda fayda var. Böylelikle köpeğiniz bu hastalığın küçük bir miktarını bünyesinde savaşarak yenecek ve bir daha bu enfeksiyona karşı dirençli olacaktır.

Köpeğinizle birlikte uzun yıllar geçirmenizi dileriz !