Köpeklerde İç Parazit Belirtileri

köpeklerde iç parazit

Köpeklerde İç Parazit Belirtileri

Köpeklerde çok fazla çeşitte iç parazit bulunabilir. Bu parazitler çok çeşitli ve farklı şekillerdedir. Misal vermek gerekirse halk arasında bağırsak kurdu olarak tabir edilen hastalıkta bir iç parazit şeklidir. Ve bu parazit şekli tamamen insanlar gibi köpeklerde de görülebilir. Fakat unutulmaması gereken önemli bir nokta köpeklerde bulunan iç parazitlerin çeşitlerinin insanlardakinden oldukça fazla olması ve ölümcül sonuçlara götürebilmesidir. İşte bu noktada köpek sahiplerinin bilmesi gerekenler köpeğin hangi hal ve hareketlerinin, hangi hastalıklarının iç parazit şüphesini ortaya koyacağıdır. Yazımızı dikkatle okuyarak köpeklerde iç parazit belirtileri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Karında Oluşan Şişlik

Köpekler genellikle yavru oldukları zamanlarda çok fazla iç parazit sorunu ile mücadele ederler. Bu iç parazitler yavru köpeklerde genellikle karın şişliği oluşumu ile kendini belli eder. Fakat yavru köpeklerin sahipleri bunu ani kilo alımı olarak değerlendirip genellikle sevinirler. Aksine böyle bir durumda mutlaka uzman bir veteriner hekime başvururak gerekli önlemler alınmalı ve testler yapılmalıdır.

Gaz Çıkarma Sıklığı

Köpekler genel yapıları itibari ile genellikle çok fazla bir gaz birikmediği için bunu dışarı atma eylemine girişmezler. Fakat iç parazit problemi yaşayan köpeklerin karnında oluşan şişlik zamanla gaz sıkışması ile sonuçlanır. Bundan dolayı iç parazit sorunu yaşayan köpekler sık sık gaz çıkarırlar. Eğer köpeğinizde böyle bir durum farkederseniz en hızlı şekilde veteriner hekim ile görüşüp köpeğinizi muayene ettirmelisiniz.

İshal Durumu

İç organlarda oluşan parazit sebebiyle bağırsaklar görevini tam olarak yerine getirememeye başlar. Bu durumda köpeğiniz dışkını çıkarırken genellikle ishal diye tabir edildiği şekilde fazla sulu yapar. İşte bu durum bağırsakların iyi çalışamadığını temsil eder ve bir iç parazit durumunun ön habercisidir. Bu bağırsak sorunu sebebiyle ortaya çıkan ishal ileriki evrelerde kanlı ishale çevirebilir. Bu durum köğeğinizin acılı bir şekilde ölmesi ile sonuçlanabilir. İşte bu noktada yapılması gereken hızlı bir şekilde veteriner hekiminizle görüşerek net bir sonuç almaktadır.

Kansızlık (Anemi)

Köpeklerde kansızlık çok fazla bulunan bir hastalık türü değildir. Fakat iç parazitler köpeklerde çoğalırsa anemi hastalığına sebebiyet verebilirler. Köpeğinizin anemi hastası olduğunu öğrenmek için diş etlerini kontrol edebilirsiniz. Genellikle diş etlerinde renk kaybolması ve beyazlamalar anemiye işaret eder. Bu durumda veteriner hekimimizle görüşerek gerekli testleri yaptırmanız ve köpeğinizin yaşadığı anemi sorununun iç parazit ile alakası olup olmadığını öğrenmeniz gerekmektedir.

Kilo Kaybı Yaşanması

Köpekler genellikle sağlıklı beslendikleri sürece kilo kaybı yaşamazlar. Eğer köpeğinizin beslenmesinde bir sorun yoksa fakat kilo kaybediyorsa herhangi bir iç parazit hastalığı ile mücadele ediyor olabilir. En acil şekilde veterineriniz ile görüşüp durumu konuşmanız gerekmektedir. Böylece hızlı bir şekilde erken tedaviye alarak iç parazit ilerlemeden önünü alabilirsiniz diyebiliriz.