Köpeklerde Stomatitis ve Tedavisi

Köpeklerde Stomatitis

Köpeklerde Stomatitis ve Tedavisi

Küçük dostlarımızda sıklıkla karşılaştığımız problem ve sorunlardan bir tanesi de hiç şüphe yok ki Köpeklerde Stomatitis.  Bu rahatsızlık köpeklerimizin daha çok ağız bölgelerinde meydana geliyor. Eğer köpeğimizin farklı bir rahatsızlığı var ise bu rahatsızlık Stomatitisi tetikleyebilir. Farklı hastalıklardan tetikleyerek ortaya çıkan Stomatitisler olduğu gibi bazı durumlarda hiçbir sebep olmadan da meydana gelebilmektedirler. Köpeklerimizin yemek yemesinde büyük sorun teşkil ettikleri için farklı hastalıklarında önünü açabilecek tehlikeli bir hastalıktır.

Eğer köpeğinizin ağzında stomatitis belirtileri fark ettiyseniz ve veteriner hekiminize gittiğinizde size bu şüphelerinizde haklı olduğunuzu söylediyse bundan sonra sizin ve köpeğinizin bir tedavi süreci başlıyor diyebiliriz. Stomatitis hastalığına kapılan köpekler genellikle ağızlarında oluşan yaralar yüzünden iştahsız olurlar ve yemek yemek istemezler. Bu durumun karşılığı olarak ilk önce veterineriniz köpeğinizi damar yolu ile beslemeye başlayacak. Bu sayede vücut direncisinin yüksek seviyede tutulması ve köpeğinizin güçsüzleşmemesi hedefleniyor. Bundan sonra hızlı bir şekilde sıvı takviyesine başlanacak. Gıda tüketmeyen köpeğinize damar yolu ile vitaminler verilirken böbreklerinin çalışma prensibini bozmamak adına mutlaka her gün su takviyesi yapılacak. Bundan sonra ise gerekli olan antibiyotikler köpeğinize düzenli olarak verilerek ağız içinde oluşan bu virüslerin ve enfeksiyonların yok edilmesi amaçlanacak. Bu aşamalardan sonra veteriner hekiminizin size vereceği reçete ile mutlaka köpeğinize tuzlu su vermelisiniz. Bu tuzlu su ağız içinde biriken virüsleri yakacak ve yok olmalarında fayda sağlayacaktır. Bu dönem içerisinde köpeğinize B ve C vitaminleri konusunda katkı sağlamanız oldukça önemlidir. Vücudun dinç kalması virüslerin yok edilmesi açısından gerekli olan durumu meydana getirecektir. Güçsüz kalmış olan bir bedenin virüslerle savaşmasının imkanı yoktur. Halsiz olan ve iştahsız olan köpeğinizi güçlü hale getirmek için bu vitaminleri mutlaka suyuna katarak kendisine içirmelisiniz.

Köpeklerde stomatitis ve tedavisi oldukça kolay ve hızlı bir işlem olarak görülse de bazı durumlarda bunun dışına çıkılabilir. Örneğin veteriner hekiminizin verdiği reçetelerden sonra köpeğinizde hala bir düzelme gözlemleyemiyor iseniz o zaman bundan sonraki tedavi sürecini veteriner hekiminizin yürütmesi gerekmektedir. Gittikçe halsiz ve güçsüz hale gelen köpeğinizin ölüm tehlikesi ile yüz yüze gelmemesi için atılacak olan bu adım oldukça önemlidir. Veterinerin kontrolünde her gün düzenli olarak ilaç alan köpeğiniz kısa zamanda iyileşerek sizlere kavuşacaktır. Unutulmaması gereken nokta Stomatitis rahatsızlığının erken teşhis edilmesi durumunda köpeğinizin yüksek oranlı acı çekmesinin önüne geçilecek olmasıdır. Eğer bu hastalığı önemsemez iseniz ve köpeğiniz bu hastalığa kapılmış ise bundan sonraki süreçlerde köpeğinizin acı çekişini izlemek sizler için vicdan azabına sebep olacaktır. Hayvan severler olarak hiçbir hayvan sahibinin böylesine bir göz yumma hareketine girişmeyeceğini biliyoruz. Sizlere küçük dostunuzla birlikte mutlu ve uzun yıllar diliyoruz. Onlarında hasta olduklarında bizler gibi hekime ihtiyacı olduğunu unutmayın!