Toy Poodle Köpek Cinsi Hakkında Bilgiler

Toy Poodle bilgi

Sosyal olarak kendisini gösteren köpek ırklarının başında gelen Toy Poodle; oyuncu bir karakterde olup, son derece hareketlidir. Dışarıya çok seven ve adeta hareket etmeden duramayan bu köpek; bir süre dışarıya çıkamazsa sorun yaşar. Depresyona giren köpek, daha sonra hayattan zevk almamaya başlar. Zamanla yaşam enerjisini yitirir ve evin bir köşesinde kös kös oturmaya başlar. Bu yüzden eğer Toy Poodle cinsi bir köpek beslemeyi düşünüyorsanız; ona vereceğiniz hayatın içerisinde oyun ve eğlence bol olmalıdır. Köpeği gün içerisinde dışarıya çıkarmanız ve onu mutlaka eğlenceli alanlara götürmeniz gerekmektedir. Köpek kafelerini bu noktada tercih edebilirsiniz. İnsan canlısı bir ırk olan Toy Poodle; sokağa çıktığınızda insanlarla hiç çekinmeden iletişim kurup, onlarla oyun oynamaya başlayabilir. İlk başlarda dışarıya çıktığınız sizi bu konuda zorlayabilir, ancak zamanla herkesin üzerine gitmemesi gerektiğini anlar. Eğlenceli ve oyuncu olduğu kadar, akıllı bir köpektir de.

Akıllı, oyuncu ve korumacı yapıya sahip olan Toy Poodle köpek cinsi hakkında bilgiler verirken, farklı renklerde olabileceğinin de altını çizelim. Bu özelliği onun daha fazla tercih edilmesine yardımcı oluyor. Farklı renkleriyle dikkat çeken Toy Poodle; bulunduğu ortamı, yuvasını koruyor ve bir gürültü duyduğu zaman da hemen havlıyor. Telefon sesi, zil sesi; onun havlaması için yeterli olacak. Bu tür köpeklerin bir diğer özelliği ise; insanlarla empati kurarak anlaşması özelliğidir. Karşısındaki insanla empati kurarak, onun ruh haline göre mutlu ya da mutsuz olabiliyorlar. Bu da zaten sahiplerinin en çok hoşuna giden karakteristik özelliği olarak dikkat çekiyor.

Hastalık İhtimali Oldukça Yüksek

Ortalama 15 yıl yaşayan Toy Poodle köpek cinsinin hastalanma olasılığı da yüksektir. Göz ve eklem hastalığı, bu tür köpeklerde en çok görünen hastalıklar arasındadır. Bu nedenle yılda birkaç kez veteriner hekime kontrole götürmenizde fayda var.

Toy Poddle Masrafı

Toy Poodle cinsi köpek besleyecek olanlar için biraz da bu cins köpeklerin masrafından söz edelim. Bu köpeğe sahip olmak için cebinizden 2.500 ila 5.000 TL arasında bir para çıkabilir. Sağlığı için Natural Delicious mamalara yönelmeniz gerekecek; bunun fiyatı da yaklaşık 100 TL. Ayrıca kıvırcık tüyleri olan köpek yılda bir iki kez kesime de ihtiyaç duyacaktır. Bu da size 150-200 TL’ye patlayabilir. Oyuncu diye tabir edebileceğimiz köpek cinslerinden olan Toy Poodle sahibi olmak istiyorsanız; evinize de mutlaka oyuncaklar almanız gerekecek. Bu da yine ekstre masraf olarak size yansıyacak. Yani masrafı olan bir köpek cinsi dememizde fayda var. Eğer bu tarz köpekleri besleyecekseniz; önceden bakım ve masrafını inceleyin. Eğer gözünüz yemiyorsa; bir şekilde bakarım düşüncesiyle köpeği satın almayın. Sonra sokağa atılan binlerce evsiz köpekten biri olmasın.

Gürültülü ortamlarda pek duramayan, adeta kapı gıcırtısından bile iğreti olan bu köpek; çocuklarla çok iyi anlaşır. Neredeyse hiç tüy dökmemesi ise; bu noktada sizin için bir avantaj olacaktır. Eğer çocuğunuz varsa ve onun hayvanlarla küçük yaştan arasının iyi olmasını istiyorsanız; bakım ve masraflarını karşılayacağınızdan da eminseniz; bu cins köpeği sahiplenebilirsiniz. Sadece çocuğunuzu değil, sizi de yaşam sevinciyle dolduracak olan Toy Poodle; hayatınızın daha neşeli ve eğlenceli bir hal almasına da ön ayak olacak. Evinize bir anda neşe katacak, akşamları iş yorgunluğunuzu ve stresini de göğsünüzün üzerine kafasını koyup uyuduğu zaman ortadan kaldıracak. Ayrıca çocuğunuzun hayvan sevgisi kazanmasına ve kaliteli vakit geçirmesine yardım edecektir.