Yavru Köpeklerde Isırma Sorunu

yavru köpeğim ısırıyor

Her ne kadar sorun olarak gözükse de yavru köpeklerin bir şeyleri ısırma güdüsü gayet  normal ve doğal bir süreçtir. İlk doğdukları an yumuşak olan çene yapıları, yavruların buldukları bütün nesneleri ısırıp, hem dişlerini hem de çenelerini güçlendirmesini sağlar. Bununla birlikte henüz dünyayı tanıma aşamasında olan yavrular ufak yaşlarda hangi nesneleri ısırmaları, hangilerini de ısırmamaları gerektiğini böylece deneme yanılma yöntemi ile öğrenmiş olurlar, dolayısı ile yavru köpeklerde ısırma sorunu yoktur, bu onlar için bir ihtiyaçtır.

Yavru köpekler anneleri ile geçirdikleri tüm bu zamanda çoğunlukla ısırma antrenmanı yapar, anne köpek de bu hareketi teşvik eder. Fakat zaman zaman ebeveyn köpeklerin yavru köpeği daha sert ısırdığı görülebilir, bunun nedeni de uyarıdır. Yavrunun yapmaması gereken bir şey yaptığında aldıkları bir uyarı şeklidir. Yavru köpeklerde ısırma sorunu olan köpeklerin ısırmak adlında hayati önem taşımaktadır yani gelişim aşamasında olan yavru köpeğin altığı temel eğitim konularından biridir.

Bütün yavru köpekler doğdukları andan itibaren ilk 10 haftayı annesi ile geçirmelidir. Bu süreçte anneden öğreneceği aşamalı olarak temel bilgileri vardır. Üstelik diğer kardeşleri ile beraber de bu dönemi en doğru şekilde kullanmalı. Bu sürecin ardından yavru köpeği sahiplenmek ve diğer eğitimleri vermek en doğru yöntemdir. Yavru köpek sahiplenmek isteyenler de bu bilinci taşımalıdır. Yavru köpeklerde ısırma sorunu bu süreçten sonra köpeğin sahibine düşer ve en önemli konu da insanları ısırmasını önlemek olmalıdır.

Yavru Köpeklerin İnsanları Isırmasını Önlemek

Yavru köpeklerde ısırma sorunu olduğu düşünülen köpekler sahipleri başta olmak üzere diğer tüm insanları da çok sever. Bu sevgiyi göstermek ve onlarla oynamak için de ısırmak bir yöntem gibi gözükür. Fakat bu aşamada tıpkı onlara anne ve babaları gibi istedikleri her zaman  ısırmanın doğru olmadığını öğretmek gerekmektedir. Ebeveyn köpekler eğer oyun oynamıyor ise yavruların ısırması karşılığında sert bir tepki gösterirler. Yavruyu bu alışkanlıktan kurtarmak, yavru köpeklerde ısırma sorunu ortadan kaldırmak için sert bir şekilde onu uyarmak gerekmektedir. Tabi bu uyarı yavrunun canını yakmak değil, vazgeçirme şeklinde olmalıdır.

yavru köpeklerde ısırma sorunu olan köpeklerde uyarının en etkin yolu kulak ya da kuyruklarından sert bir şekilde çekiştirmek olabilir. Tabi bu sertlik onun canını yakacak şekilde değil, sadece uyarı verecek kadar sertlikte olmalıdır. Bu hareketi yaparken aynı zamanda “Hayır” “Yapma” gibi net, kısa ve gür bir ses de etkili olacaktır.

Isırması İçin Ne Kullanabiliriz?

Isırma davranışının bütün yavrular için ihtiyaç olduğunu yazının başında belirtmiştik. Peki evin içinde ev eşyalarını, terlikleri ve tabi ki insanları ısırmaması istenen yavrular diş ve çenelerini nasıl geliştirecek? Dolayısı ile evde mutlaka onun kemireceği nesneler bulundurulmalıdır. Sakızlı kemikler, kemirme çubukları ve oyuncaklar artık pek çok markette satış reyonunda yer almaktadır.